Välityspalvelu

Mikä on välityspalvelu?

Venemyynti jaetaan kahteen erilliseen vaiheeseen. Ensin vene listataan ja sitä markkinoidaan, kunnes löytyy ostaja, jonka kanssa sovitaan tarjouksesta. Toisessa vaiheessa ostaja ja myyjä osallistuvat yhdessä prosessiin, jossa tutkitaan veneen kunto ja merikelpoisuus, neuvotellaan, tehdään rekisteröintiin, arvonlisäveroon ja RCD:hen liittyvät paperityöt, sekä lopulta sovitaan myynti- ja ostoehdoista.

Ensimmäinen vaihe voi olla joko suhteellisen helppo, tai turhauttava ja pitkäkestoinen. Toinen vaihe on melkein aina melko vaikea ja täynnä riskejä ja mahdollisia sudenkuoppia. Myyjä voi usein tyytyväisenä hoitaa ensimmäisen vaiheen itse, mutta kaivata asiantuntemusta ja apua toisessa vaiheessa. Grabau International tarjoaa erikoistuneen ammattimaisen palvelun monimutkaisen toisen vaiheen hoitamiseksi.

Palveluun kuuluu

Välityspalvelumme tarjoaa ostajalle tai myyjälle (tai molemmille) luottamuksen siihen, että nämä näkökohdat hoidetaan pätevällä ammattimaisella venevälittäjällä, joka toimii ABYA: n esittämien sääntöjen mukaisesti. Palvelun osat:

  • ABYA-hyväksyttyjen lakisopimusten käyttö myynti- ja ostomenettelyssä.
  • Asiakkaan rahan pidättäminen sulkutilillä, joka on nimetty sellaiseksi ja luottamuksella tunnistettu pankissa.
  • Vakuutus, joka kattaa veneiden välittämisen ja palvelun kautta ostettavat ja myytävät veneet.
  • Osaavan ja kokenen henkilöstön opastus ja neuvonta sekä ja hallinnollisia palveluita laki-, vene-, rekisteröinti-, alv- ja RCD-asioissa.
  • Omistusoikeuden siirto.
  • Nopea nettomyyntitulojen siirto sekä lausuntojen ja laskujen toimittaminen myynnin ja välittäjän palvelujen tukemiseksi.
  • Yhteistyö pankkien kanssa, lainan hakuun tai turvaamiseksi.
  • Suorat yhteydet vakuutusyhtiöihin uusien ostojen suojaamisessa.
  • Tiiviit työsuhteet teollisuuden ulkopuolisten yritysten kanssa, jotta voidaan kattaa kaikki venemyyntiin liittyvä ylimääräinen logistiikka. Tähän voi kuulua korjaus / huolto, tyhjennys, toimitus, venesataman kiinnitys, kausimaksut ja vuokraus.

Kuka hyötyy tästä palvelusta?

Voimme toimia joko ostajan tai myyjän puolesta välittäjänä. Myyjät, jotka haluavat löytää ostajalleen veneen yksityisesti, voivat neuvoa meitä etukäteen käsittelemään myöhemmin sovittuja tarjouksia. Vaihtoehtoisesti potentiaalinen ostaja voi kehottaa meitä toimimaan heidän puolestaan ​​heti, kun sopiva vene on löydetty ja tarjouksesta on sovittu. Pystymme myös toimimaan ostajan puolesta tilanteessa, jossa vene löydetään kolmannen osapuolen välittäjän välityksellä.

Antaako Grabau International takuu- tai korvaushyvityksen?

Toimimme aina neuvonantajan puolesta, olipa kyse sitten ostajasta tai myyjästä. Meillä on kuitenkin selkeä huolenpitovelvollisuus suhteessa kaikkiin myyntitapahtumiin.
Jos myyjä on yksityishenkilö tai yhteisö, joka ei myy liiketoimintaansa, takuuta ei yleensä sovelleta. On tärkeää, että ostaja vakuuttaa veneen sopivuuden ja kunnon henkilökohtaisella tarkastuksella, ammatillisella tutkimuksella ja / tai merikokeilla. Tällaisiin tarkastuksiin liittyvät kustannukset lasketaan yleensä ostajan tilille.

Omistusoikeuden, rekisteröinnin, arvonlisäveron ja RCD: n osalta jälleen kerran ostajan on oltava vakuuttunut siitä, että nämä ovat kunnossa. Grabau International pyytää myyjältä kaikki tähän liittyvät asiakirjat ja asettaa ne ostajan saataville tarkastusta varten.

Muodollisempia neuvoja paperityötä koskevissa asioissa ostajan on pyydettävä pätevistä lähteistä, kuten asianomaiselta tulliviranomaiselta tai RCD: n tapauksessa ilmoitetulta laitokselta.

Olemme tuottaneet  arvonlisäveroon ja arvonlisäveroon, joka löytyy täältä.

Mitä me veloitamme?

Maksumme ovat 2% + alv * välityspalvelun brutto myynti- / ostohinnasta. Tämä on noin puolet täyden palvelun välityspalvelumme kustannuksista kun palvelu kattaa koko veneiden myynnin prosessin toisen puolen.

Voimme tarjota myös yksinkertaisemman asiakirjojen tarkistuspalvelun ostajille. Siinä tutkimme saatavissa olevan nimikehistorian, rekisteröinnin, verotiedot ja RCD-todisteet, ja tarjoamme opastusta löydetyn perusteella. Palvelun hinnat alkavat 270 € + alv.

Palvelumme maksaa aina palvelun ostaja. Jos ostaja sekä myyjää haluaa meidän neuvovan heitä, heidän on tehtävä se oman yksityisen sopimuksen puitteissa. Voimme vain toimia yhden osapuolen kanssa, joka virallisesti kehottaa meitä toimimaan heidän puolestaan. Molemmat osapuolet eivät voi antaa meille ohjeita.
* Vähimmäismaksu 1600 € + ALV.